lördag 30 augusti 2008

Bollinger Grand Année 1995

Som ni förstår så har det hänt! Tidigt på morgonen den 29:e augusti blev jag far till en perfekt liten flicka - och hela familjen har redan kommit hem. Just nu sitter halvligger den nytillkomna (och ännu namnlösa) i en vilstol och sover när vi häller upp den utlovade champagnen. Min far och mor har kommit för att hälsa på - och det är min far som står för den kylda Bollinger Grand Année 1995 som pärlar sej i glasen. Storasyster sitter med ett glas saft och vrålar av lycka (vi får se hur länge det varar).


Ett fantastiskt bubbel med fina mognadstoner och en väldigt lång eftersmak! Jag avhåller mej från mer ingående smaknoter - denna champagnen dricker vi snarare än provar. Det är bara så skönt att allt gick så bra och att alla inblandade mår prima.

11 kommentarer:

Niklas Jörgensen sa...

Stort grattis till hela familjen!!!!

Anonym sa...

Grattis! Och jag menar verkligen till dottern, inte Bollingern...

Anonym sa...

(A): Grattis! Ser fram emot kommande Semper-analyser.

Anonym sa...

Stort grattis!!

Anders i Skurup

MMM sa...

Tack så mycket allesammans! Det kommer nog att vara en lite lägre frekvens på inläggen ett tag - nu är det cocooning big time som gäller :-). Lilltösen får agera vällingprovare - finns det fransk gourmetvälling tro?

johan p sa...

GRATTIS!!!

Anonym sa...

Kuuuul! Grattis!

Frankofilen sa...

Cocoona på bara! Stort grattis till er!

Vintresserad sa...

Varmt grattis till hela familjen! Det är något alldeles speciellt med en liten tös (dotter) som sover i famnen...

Björn sa...

Grattis! Tänk att en del får bara töser, medan vissa andra får nöja sig med bara grabbar. Nåja, jag är inte jätteavundsjuk (och inte alls missunnsam) eftersom jag ändå fått skaffa basebollträ. Två av bonusbarnen är nämligen damer, som med raska steg är på väg in i tonåren:-)

MSVin sa...

Grattis till Er alla, njut nu!!!