söndag 17 januari 2010

Förändring av bloggen

Efter nästan två år på vinbloggsscenen kom så den fruktade bloggtröttheten. Minskad frekvens på inläggen, sämre språklig kvalitet, utebliven faktakontroll - inga bra tecken. Det är väl så att en viss känsla av skrivtvång har smygit sej på efter varje vinprovning, och då är det nog bäst att bryta.

Jag kommer inte att sluta att skriva, men jag behöver tänka igenom vilket format som kan få igång skriv och berättarlusten igen. Kanske man skall gå över till engelska? Eller skall jag renodla den naturvetenskapliga vinkeln? Något måste till som bryter denna känsla av default-inlägg som jag har haft på sistone.

Nu reser jag till Memphis för att spela blues, och kommer hem i nästa månadsskifte. Ett naturligt avbrott i fine wine och blogglunken. Kanske man kan ha en kombinerad blogg om vin och gamla rörförstärkare?

Ha det gott så hörs vi senare
Mattias

10 kommentarer:

Sybariterna sa...

Tråkigt, men man ska göra det som är bäst för själen och Blues är inte det sämsta :)

Anonym sa...

Jag vore nöjd med 5 rader och ett betyg. Jag tycker det kan bli alldeles för pretto i bloggvärlden med alla beskrivningar.. Är det någon som skulle köpa ett vin för det står att det smakar bark med inslag av röda björnbär..egentligen? ;-)

Mer punk tycker jag. Rakt på sak. Pang boom. Upp i anskiktet. Klart.

Italienska viner sa...

Alltid kul att läsa dina uppriktiga inlägg men en paus är nog aldrig fel när inspirationen tryter.
Rörförstärkarintresse tyder på en gitarristisk anknytning? Trevligt, är själv kneedeep i träsket, inte blues dock utan modernare jazz.
Betyder nästa månadsskifte jan/feb? Skicka i så fall ett mejl till patrik punkt lucchesi at gmail punkt com.

/Patrik

Anonym sa...

Rör är underbart. Minns min handbyggda MATCHLESS topp (Chieftain) ihop med 4x12" greenback Marshall. Ojojoj!

P.

Anonym sa...

(A): Hoppas att senare inte dröjer allt för länge.

Du har varit en av de bästa.

Hoppas att lusten kommer tillbaka. Bli inte allt för blå...

Kayaker sa...

En kombinerad blogg är väl inte fel? Det viktigaste är väl att du gör något du känner för? Lycka till!

Vintresserad sa...

Memphis, Blues och rörstärkare är väl bra inspirationskällor! Welcome back!

Finare Vinare sa...

Ha så kul med volymrattarna! Efter några veckor på vift i Memphis misstänker vi att du är sugen på en liten bloggpost igen ;-)

Jovisst saknas det en slugger i vinbloggosfären! En vinets Robert Aschberg som drar ner brallorna på alla pretentiösa fjollor och deras beskrivningar. Det behövs någon som hajar australiensiska BiBar, sydafrikaner och amarone. Hur smakade vinet?
Som ett nackskott i Balkan. Pang boom. Klart.

Ingvar Johansson sa...

När du kommit hem och varit Stuck in Malmoe with the Memphis blues again ett tag vaknar nog lusten till bloggande igen. Hoppas jag som gärna läser om kopplingen mellan fine wine och rörstärkare.

MMM sa...

Sitter med packade väskor och gitarrer - snart bär det av! Jag skall spela på något som heter International Blues Challenge i Memphis - ett inofficiellt VM för blues. Denna resan är det akustisk Dobro som gäller, annars vurmar jag för Fenders rörstärkare modell äldre alt Vox AC30 (inte helt unik m.a.o.).

Tack för alla snälla ord, det är mycket möjligt att det drar igång av gammal vana när jag kommer hem - vi får se. Formatet på de svenska vinbloggarna är ganska likriktat, vore kul att hitta på något annat fast fortsatt om vin. Det är ju rätt kul trots allt (med ett glas helt strålande La Bastide Blanche 2006 i glaset).